2008-09-27

Autónézőben

Autóvásárlás: nem akarok hitelt felvenni, és kiköltekezni sincs kedvem. Szempontok hosszas agyalás után: Az autó legyen 1) BIZTONSÁGOS, sok-sok légzsákkal, oldalvédelemmel, ABS-el, sok-sok NCAP csillaggal, 2) KÉNYELMES hogy ne legyen szenvedés a hazaút és a kinti autópályázás, legyen benne klíma, kényelmes ülés, gerinctámasszal, magasságállítással, és végül legyen 3) MEGBÍZHATÓ lehetőleg garanciával. Ennyi.
Na meg persze, legyen kicsi, nagy, olcsó, extrás, divatos, gyors, gazdaságos, szép és jó. Valami kompromisszum majd csak kialakul. Árban kb 10-15k CHF, inkább 12-13k.

Délután elmentem a Dübendorf - Gfenn - Hegnau környéki kereskedőket megnézni, jött A kolléga is, és hasznos tanácsaival segített. Jó volt látni a tegnap esti kocsikat napfényben is, meg belülről is. A dolog érdekessége, hogy mikor az első kereskedőnél meg akartam nézni egy kocsit, akkor arra számítottam, hogy kijön valami faszi, megmutatja a kocsit, és közben lyukat beszél a hasamba. A valóságban bementem, megmondtam melyik kocsit akarom megnézni, majd kikeresték és a kezembe nyomták a kulcsát, hogy nézegessem kedvemre, kocsi az udvaron, papírok a kesztyűtartóban. Itt nagyüzemileg csinálják a dolgot, nincs idejük mindenkire. Elvinni úgy sem tudtam volna őket, mert nem volt bennük aksi, azt csak a próbaút idejére tették bele. Azért hamutartót, váltógombot, kárpitot lehet ám így is szerezni, de ilyesmi csak a magyar vérem miatt jut az eszembe. Ilyesmit itt nem csinálnak az emberek. Persze én se. Odahaza gondolom nem lenne életképes ez a hozzáállás.

Időközben jött valami fekete S60-as de hiányzik a pohártartó tetje, meg koszos is. 6 éves, 110k Km, 12500, CHF, nem rossz, de inkább megnézem a másik S60-ast.

A Mazda6 még mindig tetszett.

Aztán megnéztem a kék Volvo S60-ast. Kívülről rendben van, kikértem a kulcsot, belülről viszont iszonyatosan lelakott. Középkonzol összekarcolva, cigivel kiégetve, ajtónyitó kallantyúk mindkét oldalon szétkarmolva (előző tulajnak acélkörmei voltak, vagy mi?) kesztyűtartó zörög, tükörsima bőrkormány. Hátul meg ott figyelt a matrica, mely szerint valaki valami lövészklubnak a tagja.
Elvittük egy körre, tetszett, csak nagyon lelakott. Megnézném a feketét is, csak az időközben eltűnt a helyéről.


A második kereskedő, már hagyományosabb fajta volt. Kijött az ipse, és jó sokat beszélt, majd amikor próbaútra akartuk vinni az S80-ast és a Ghia Mondeo-t, mondta, hogy nem, előbb tessék szépen eldönteni melyiket akarjuk megvenni. Nincs ideje bizonytalan ügyfelekkel próbavezetni.

Két Mondeo-t néztünk meg, de az elöbbi lelakott S60-as után kissé fapadosak voltak. Nem hittem volna, hogy egy nap egy Mondeo-ra azt fogom mondani hogy fapados, de egyrész ezek is lelakottak voltak, másrészt a Volvohoz képes olyanok voltak mint amit köbaltával faragtak igénytelen ősemberek. További baj mindkét Mondeo-val, hogy nincsenek levizsgáztatva, a kereskedő szerint 2 hét amíg elintézik a dolgot. Ez meg sajna nem jó, nekem mielőbb kell a kocsi, hogy a bérautót visszavihessem.
Az ezüst S80-as viszont 2 napon belül vihető, csereuató volt, és belülről is remekül néz ki, fullextra, mondom fullextra, királyi pompa és kényelem. 270 LE sok lenne nekem, de azért jól hangzik, viszont a 160k Km miatt nem adnak rá garanciát...

Visszamentem még az első kereskedőhöz, megnézni a fekete S60-ast. Nem vitték el, csak jól elrejtették. Átálltak vele, egy sor kocsi és a kerítés közé. Megnéztem belülröl, rendben van, kicsit karcos ez is, meg koszos (ez nem baj, takarítani tudok) mindenesetre a kéknél sokkal jobb állapotban van. Már nem tudtam próbavezetni, mert zárt a telep, de megígérték, hogy köv hétre kiparkolnak vele és jöhetek szerdán. Ha olyan jól megy mint a kék, akkor megtaláltam az igazit.

Nincsenek megjegyzések: