1) Már kifelé a gépen találkozunk
66°North reklámokkal (aki akar izlandi beszédet hallani az nézze meg a honlapjukat), és kint is eléggé nyomatták ezt a márkát nekünk, a turisztoknak. Ez egyébként egy outdoor márka, csak kicsit egzotikusabb errefelé mint a Mammut, vagy a Jack Wolfskin amiben a németek nyomulnak. Cool reklámjaik vannak, gondoltam veszek is magamnak egy polárt, csak még mindig nem szánok egy polárra 50k HUFt egy kabátra meg 100k HUFt. Van viszont webshopjuk, és van boltjuk Svájcban is. Talán majd egyszer. Plakát a reptéren.

Utolsó esély a hazatérő turistának a vásárlásra, mert ugye a reptéren is van boltjuk (gyanús). Izlandikumként vettem Opal-t és
Brennivín-t. Utóbbi a fekete halál, izlandi schnapps, és a story szerint azért lett fekete a címkéje is, hogy unattraktív legyen és eltántorítsa az embereket az alkoholfogyasztástól.
2) Izlandban amúgy az is jó, hogy mindenki beszél angolul, és a többség ráadásul jól. Ide tartozik a bolti pénztáros néni is. Néha betértünk a turisták helyett az izlandi átlagembernek szánt boltokba is. A legtöbb márka ismerős volt, viszont volt pár izlandi piacra szánt izlandi termék. A piac kicsi, nekik nem jut annyi a designos csomagolásra. Vettünk kakaós tejet vicces dobozban.

3) Reykjavikban fejlesztik az EVE-Onlinet. Már felfüggesztettem az accountomat, pedig már volt Navy Issue Apocom is. Egy évvel korábban még elzarándokoltam volna feléjük egy fotó erejéig. Érdekes, hogy IT cég, de nem valami elővárosi ipari parkban vannak, hanem a kikötőben, pont a turisták szájában.
4) Fontolóra vettem az Izlandi munkavállalást is, csak a válság ellenére drágák az ingatlanok, kevés a SAPos állás, és Anikó sem rajongott az ötletért. A dolog hamvába halt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése